Klantcase Frecoma

Home / Werkwijze / Klantcase Frecoma
Zolen

FRECOMA

Vernieuwers voor orthopedie en schoenindustrie

Frecoma is in 1978 opgericht als importeur en distributeur van thermoplastische verstevigingsmaterialen. Inmiddels is Frecoma uitgegroeid tot dé leverancier van hoogwaardige materialen voor de (orthopedische) schoenindustrie.

Het bedrijf heeft een sterke focus op de ontwikkeling unieke materialen, streeft de hoogste veiligheids- en kwaliteitsnormen na en garandeert een assortiment dat aansluit bij de nieuwste marktontwikkelingen en trends. Durafit – een 100% ademende, thermoregulerende, lichte microfiber – is een van de innovaties van Frecoma.

De wens van Frecoma

Teksten die perfect passen bij de Durafit-site nieuwe stijl

Durafit is een innovatief materiaal voor de schoenindustrie en daarbij past een modern imago! Frecoma ontwikkelde een nieuwe website voor Durafit maar was naarstig op zoek naar een goede tekstuele invulling.

Exito werd gevraagd mee te denken over de navigatiestructuur, op basis daarvan de webteksten te schrijven en deze te vertalen in Engels en Duits. Aanvullend ontstond bij Frecoma een behoefte aan tekst en vertaling van diverse communicatiematerialen die perfect aansloten bij de nieuwe huisstijl van het merk.

Sportschoenen
durafit
Een heel fijn contact dankzij de positieve flow die het team van Exito uitstraalt en overbrengt. Hierdoor ontstaat er een perfecte samenwerking!

De werkwijze

Teksten schrijven maar beginnen met een luisterend oor

In nauwe samenwerking met Nicole Broekhoven, Communication Officer van Frecoma, en de webdesigner, heeft Exito de content voor de website geschreven en geredigeerd. We schreven, checkten, koppelden heen en terug en bekeken in detail wat een tekst deed. De site is nu voorzien van tekst die helemaal past bij de rebranding van Durafit.

We mochten in dezelfde lijn diverse marketinguitingen schrijven en redigeren waaronder een brochure, teksten voor de nieuwbrief en ander begeleidend schrijven.  Alle teksten zijn daarna door ons team van native speakers vertaald naar Engels en Duits.

Het resultaat

Teksten in drie talen die passen bij de rebranding!

Op basis van een uitgebreide briefing en alle bestaande bedrijfsdocumentatie, hebben we de frisse, rebranded stijl van Durafit kunnen vertalen naar nieuwe webcontent en andere communicatiemiddelen in drie talen.

De nieuwe Durafit-site en alle andere uitingen vormen nu een passend geheel en sluiten perfect aan bij het nieuwe imago van het merk.

running_man_success
 “We zijn op zoek gegaan naar een team dat ons nieuwe, sterke en verfrissende beeldmerk ook tekstueel kon ondersteunen. Er was direct een klik met Exito en daardoor was het meteen duidelijk dat we de juiste partij hadden gevonden voor onze tekst- en vertaalwerkzaamheden. We zijn heel blij met het resultaat op de site, en trots op onze mooie uitgebreide brochure!”

 

 

 Nicole Broekhoven, Communication Officer van Frecoma

Contact opnemen

Kan ik iets voor uw teksten betekenen? Neem direct contact op!

Klik hier als dit niet leesbaar is. captcha txt

Voer uw zoekopdracht en druk op Enter