EEN AANBOD OM KENNIS TE DELEN! WAT FIJN!

 In ExitoNieuws, Geen categorie

Een kans om meer te leren…

Dat was het eerste wat ik dacht toen ik een supertof aanbod tegenkwam: gratis SEO-check en -advies. Deze jongens zijn top op het gebied van SEO, ik leer ontzettend graag bij en ik vond het vooral erg stoer van ze.

Maar de vijver voor opdrachtgevers op vertaal- en tekstgebied is groot en ieder heeft zijn eigen specifieke expertise. Daarbij hoeven ze van mij niet bang te zijn, we bestaan al meer dan 22 jaar naast elkaar, werken zo nu en dan samen en ze zijn echt groter dan ik. Ik prijs hen bovendien de hemel in als freelancers aan me vragen: “Zijn die als bureau betrouwbaar?”.

Deel jij jouw kennis met iedereen?

Helaas, “De gratis SEO-audit is en blijft bedoeld om in contact te komen met nieuwe opdrachtgevers!” vertelden ze me. Wat jammer. Als leverancier en vakgenoot had ik graag van hun kennis gebruik gemaakt. Om er (samen) sterker uit te komen, klanten aan te trekken en ons netwerk te vergroten.

Maar ook een gemiste kans. Niet voor mij, ik haal mijn kennis bij top-experts wereldwijd, volg cursussen op gebied van o.a. SEO van bijvoorbeeld Nathan Veenstra, praat met coaches, collega’s als Casper Schunselaar en schrijf me regelmatig in voor trainingen gegeven door KTV, NGTV en andere aanbieders.

Wel voor hen, het voelt een beetje als een keutel die wordt ingetrokken. Want zoals David Brinks zegt (die daadwerkelijk kennis deelt) “Je bent meer dan een wandelende kennisbron”.  

Het blijft een interessant vraagstuk. Wat doe jij? Als jij zegt dat je gratis kennis deelt, deel je die dan met iedereen? Of alleen met mogelijke, nieuwe klanten?

Recent Posts

Leave a Comment

Contact opnemen

Kan ik iets voor uw teksten betekenen? Neem direct contact op!

Start typing and press Enter to search